Pagalba draudėjams mokant įmokas

Kam gali būti taikomos pagalbos priemonės?

Pagalbos priemonės taikomos neigiamą poveikį patyrusiems draudėjams. Neigiamą poveikį patyręs draudėjas – tai draudėjas, kurio veikla apribota, nes yra paskelbtas karantinas Lietuvos Respublikos teritorijoje arba karantinas yra paskelbtas savivaldybės teritorijoje ir jeigu draudėjas nustatytame prašyme nurodo, kad šioje savivaldybės teritorijoje jis vykdo veiklą bei:

  • kuris automatiškai įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMIVMIValstybinė mokesčių inspekcija. Daugiau informacijos - www.vmi.lt) viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“ arba
  • kurio veikla įtraukta į VMI viešai skelbiamus individualių veiklų, vykdomų pagal individualios veiklos pažymą, arba į verslo liudijimų, kurių vykdymui nustatyti draudimai/apribojimai, sąrašus, arba
  • kurio prašymą taikyti mokestinės pagalbos priemones dėl COVID-19 yra patvirtinusi VMI.

 

Dėl prašymo netaikyti priverstinio poveikio priemonių

Jeigu neigiamą poveikį patyręs draudėjas nesikreipia dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo, tačiau nori, kad nuo paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje ir/ ar savivaldybės teritorijoje, kurioje draudėjas vykdo veiklą, nebūtų pradedamas priverstinis įsiskolinimo išieškojimas, turi „Sodrai“ pateikti Prašymą netaikyti priverstinio poveikio priemonių. Gavusi šį prašymą „Sodra“ netaiko naujų priverstinio poveikio priemonių draudėjo įsiskolinimui išieškoti, tačiau ne ilgiau iki praeis 30 dienų po karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje ir/ar savivaldybės teritorijoje, kurioje draudėjas vykdo veiklą, pasibaigimo dienos.

Prašymą netaikyti priverstinio poveikio priemonių galima pateikti prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros draudėjui ir meniu juostoje pasirinkus Formos ir šablonai (ruošiniai) → Prašymai/ skundai/ papildoma informacija → Sukurti naują – DPP, 02 Prašymas bei pridėjus užpildytą Prašymą netaikyti priverstinio poveikio priemonių, kurio pasirašyti bei skenuoti nereikia. Pridėjus prašymą spauskite mygtuką Pasirašyti.

Savarankiškai dirbantys asmenys, kurie neturi kvalifikuoto elektroninio parašo, skaitmeninę Prašymo netaikyti priverstinio poveikio priemonių kopiją gali pateikti el. paštu skolu.atidejimas@sodra.lt.

 

Kaip pateikti prašymą dėl įmokų atidėjimo?

Neigiamą poveikį patyręs draudėjas, kad jam būtų taikoma įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka, nuo paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje ir/ar savivaldybės teritorijoje, kurioje draudėjas vykdo veiklą, per 30 dienų po karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje ir/ar savivaldybės teritorijoje, kurioje draudėjas vykdo veiklą, pasibaigimo dienos turi per asmeninę „Sodros" paskyrą draudėjui pateikti „Sodrai“ Prašymą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka.

Prisijungę prie asmeninės „Sodros" paskyros draudėjui meniu juostoje pasirinkite Formos ir šablonai (ruošiniai) → Prašymai/ skundai/ papildoma informacija → Sukurti naują → DPP, 02 Prašymas ir pridėkite užpildytą Prašymą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka kaip priedą, kurio pasirašyti bei skenuoti nereikia. Pridėjus prašymą paspauskite mygtuką Pasirašyti.

Savarankiškai dirbantys asmenys, kurie neturi kvalifikuoto elektroninio parašo, skaitmeninę Prašymo dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka kopiją gali pateikti el. paštu skolu.atidejimas@sodra.lt.

Jeigu draudėjas atitinka visus reikalavimus ir tenkina visas aplinkybes, „Sodros“ skyrius per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo priims sprendimą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka.

Kai neigiamą poveikį patyręs draudėjas, kuriam „Sodros“ skyriaus sprendimu jau yra supaprastinta tvarka atidėtas įsiskolinimo sumokėjimas, pateikia naują prašymą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo, „Sodros“ skyrius patikslins anksčiau priimtą sprendimą ir per 20 darbo dienų nuo naujo prašymo gavimo priims naują sprendimą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka.

Svarbu!

  • „Sodra“ turi teisę priimti sprendimą atidėti neigiamą poveikį patyrusių draudėjų įsiskolinimo mokėjimą neatsižvelgdama į tai, kad nėra praėję vieni metai nuo su draudėju anksčiau sudarytos ir dėl pažeidimų nutrauktos įsiskolinimo mokėjimo atidėjimo sutarties ir (ar) sprendimo atidėti socialinio draudimo įmokų mokėjimą draudėjui pažeidus nurodytą sprendimą panaikinimo.
  • „Sodra“ turi teisę priimti sprendimą atidėti iki karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje ir/ar savivaldybės teritorijoje, kurioje draudėjas vykdo veiklą pabaigos Prašymą dėl įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo supaprastinta tvarka pateikusio neigiamą poveikį patyrusio draudėjo - savarankiškai dirbančio asmens, kurio atidedama įsiskolinimo suma yra ne mažesnė nei 125€ ir neviršija 1 500€, įsiskolinimo dalį, jeigu ši atidedama įsiskolinimo dalis nėra perduota išieškoti antstoliui, nepriklausomai nuo to, kad kita dalis įsiskolinimo yra perduota išieškoti antstoliui.

 

Kaip vykdomas įmokų mokėjimas ir išieškojimas draudėjams, kurie nėra VMI sudarytame sąraše?

Draudėjams, neįtrauktiems į VMI skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“, įmokų atidėjimas ir išieškojimas vykdomas įprasta tvarka.

Atnaujinimo data: 2021-09-03

Nerandate to ko ieškote? Pasirinkite tinkamiausią variantą informacijai gauti!