Dalį prašymų „Sodrai“ jau galima teikti telefonu: yra viena svarbi sąlyga
Prašymus „Sodrai“ dėl kai kurių išmokų ar pažymų išdavimo galima pateikti ir telefonu, paskambinus informacijos numeriu (8 5) 250 0883 arba 1883*.
Svarbi sąlyga – žmogus privalo turėti unikalų Kliento identifikavimo kodą (KIDKIDNorint gauti asmeninę informaciją (apie išmokų skyrimą, jų dydžius ir pan.), paskambinus telefonu +370 5 250 0883, Jūs turite būti atpažintas („identifikuotas“). Vienas iš atpažinimo būdų – Kliento identifikavimo kodas (KID). Jums padiktavus savo KID, konsultantai galės suteikti informaciją su Jūsų asmens duomenimis. KID yra unikali skaičių seka, kurią gali sudaryti nuo 4 iki 9 skaičių arba 8 skaičiai ir 1 raidė.), kuris leidžia saugiai nustatyti tapatybę.
Telefonu priimamų prašymų sąrašas:
- Prašymas išduoti pažymą apie įvykdytus išskaitymus iš asmens išmokų;
- Prašymas išduoti pažymą apie gautas išmokas;
- Prašymas išduoti pažymą apie mokamą vaiko priežiūros išmoką;
- Prašymas išduoti pažymą apie sąskaitą kredito ar mokėjimo įstaigoje;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmeniui išduotus elektroninius nedarbingumo pažymėjimus;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmeniui išduotus elektroninius nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimus;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmens valstybinį socialinį draudimą;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmens valstybinio socialinio draudimo laikotarpius;
- Prašymas išduoti pažymą apie draudėjo apdraustųjų asmenų skaičių;
- Prašymas išduoti pažymą apie apdraustųjų asmenų turėjimą;
- Prašymas išduoti pažymą apie draudėjo sumokėtas valstybinio socialinio draudimo įmokas;
- Prašymas išduoti pažymą apie įsipareigojimų įvykdymą Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
- Prašymas išduoti pažymą apie duomenis asmens mokumui vertinti;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmens pensijų socialinio draudimo stažą;
- Prašymas dėl pažymos apie mirusiajam asmeniui neišmokėtas išmokas ir (ar) jo įsiskolinimą;
- Prašymas dėl pažymos apie įsiskolinimą dėl išmokėtų vaikų išlaikymo išmokų;
- Prašymas išduoti pažymą apie asmens įgytus senatvės pensijos apskaitos vienetus;
- Prašymas dėl nedarbo socialinio draudimo išmokos mokėjimo būdo;
- Prašymas išmokėti išmoką iš Garantinio fondo lėšų.
KID yra unikali skaičių seka, kurią gali sudaryti nuo 4 iki 9 skaičių arba 8 skaičiai ir 1 raidė. Jį padiktavus konsultantams, jie galės telefonu suteikti informaciją susijusią su kliento asmens duomenimis.
KID kodą galima gauti dviem būdais: prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros arba apsilankius bet kuriame „Sodros“ skyriuje su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu.
Prisijungus prie asmeninės paskyros per elektroninę bankininkystę, elektroninius valdžios vartus arba su elektroniniu parašu, viršutiniame dešiniajame kampe reikia išskleisti skiltį „Nustatymai“ ir pasirinkti – „Mano nustatymai“. Vėliau – paspausti mygtuką „Suteikti naują KID“.
Konsultuotis su „Sodros“ specialistais telefonu (+370) 5 250 0883 arba 1883* galima daugeliu klausimu. Beveik visos „Sodros“ paslaugos teikiamos ir internetu.
Prisijungus prie asmeninės „Sodros“ paskyros internetu galima pateikti prašymus dėl išmokų, kompensacijų ar pažymų. Prašymą ligos išmokai skirti užtenka užpildyti vieną kartą visiems ateities atvejams.
Į asmeninę paskyrą gyventojams siunčiami ir pranešimai, pavyzdžiui, apie įtraukimą į pensijų kaupimą, pensijos perskaičiavimą arba skirtą išmoką. Nurodę savo kontaktus, pranešimus ir priminimus gyventojai gaus taip pat elektroniniu paštu arba SMS žinutėmis.
Asmeninėse paskyrose gyventojai gali suformuoti detalias suvestines apie savo draudimo laikotarpius, sumokėtas įmokas, gautas išmokas ir kt. duomenis. Paskyrose galima taip pat pasikonsultuoti su „Sodros“ darbuotojais ir gauti asmeninę informaciją.
*Trumpuoju numeriu operatoriai gali taikyti padidintą tarifą.